wtorek, 29 września 2015

"Anioły stąd odeszły" Heidi Hassenmüller


Tytuł: Anioły stąd odeszły
Autor: Heidi Hassenmüller
Ilość stron: 166
Wydawca: Wydawnictwo Foka


Szokująca i prawdziwa...

Merel jest 15 letnią, lubianą w szkole dziewczyną. Pewnego dnia zauważa na swojej skórze dziwne "łuski" - skóra zaczyna jej pękać i krwawić przy tym niemiłosiernie swędząc. Dziewczyna jest przerażona, bo wie, że prędzej czy później wyjdzie to na jaw. Zakłada swetry i bluzki z długim rękawem ukrywając swoje chore ciało. Podczas pyjama party niechcący dziewczynie niechcący zsuwa się bluzka odsłaniając zakrwawione ramię. Jej koleżanki nie kryją obrzydzenia, a Merel ucieka z przyjęcia. I tu zaczyna się prawdziwy koszmar! Ojciec dziewczyny brzydzi się nią i mówi jej to wprost, a koledzy ze szkoły nękają ją, tak, że dziewczyna odcina się od świata i zamyka w swoim własnym, wewnętrznym schronie. Co musi się stać, by rówieśnicy zmądrzeli i przestali jej dokuczać? Czy Merel posunie się tak daleko, że będzie chciała popełnić samobójstwo? Czy znajdzie się osoba, która pomoże Merel?

Chyba każdy zna sytuację, w której grupka nastolatków gnębi i prześladuje jedną niewinną osobę. Sama przyznam, że dobrze to znam - w mojej byłej klasie była grupka dziewczyn, które wyśmiewały mnie i moją koleżankę, ciągnęło się to parę lat, ale dzielnie to ignorowałyśmy. Ale przechodząc do książki: wstrząsająca i do bólu prawdziwa powieść bardzo dobrze napisana. Emocje głównej bohaterki mocno idealnie przelewają się na osobę czytającą. Gdy dziewczynie dokuczano, wyzywano ją, zarówno ona jak i czytelnik czują się podle. A zakończenie... totalnie mną wstrząsnęło, mimo, że spodziewałam się go. Po przeczytaniu ostatniej strony miałam łzy w oczach i byłam wściekła na tych ludzi, którzy są tak bardzo głupi, by krzywdzić drugą osobę!
Według mnie ta książka powinna zostać lekturą obowiązkową w szkole.

Naprawdę warto przeczytać!
11/10











5 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc zachęciłaś mnie do tej książki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już kiedyś czytałam tą książkę, uwielbiałam te klimaty i czytając Twoją recenzję znowu mam ochotę do tego wrócić. Przykre jest to, jak niektórzy traktują słabszych, a mam wrażenie, że w niektórych szkołach zdarza się to zbyt często.

    Pozdrawiam.
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam kiedyś o tej książce i naprawdę mnie zaciekawiła. A przy tak wysokiej ocenie, chyba nie mam innego wyjścia, jak po nią sięgnąć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam nigdy wcześniej o tej książce. Wielka szkoda!
    Jak tylko dorwę - bardzo chętnie przeczytam.
    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chętnie przeczytam, ale w swoim czasie. Żeby zapoznać się z taką lekturą potrzebny jest odpowiedni nastrój. Na pewno w którymś momencie po nią sięgnę.

    Obserwuję i będę zaglądać ;)
    Pozdrawiam,
    http://czytanienaszymzyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń