sobota, 17 października 2015

Liebster Blog Awards 3


Liebster 

Blog Award

jest to wyróżnienie otrzymywane od innego blogera. Osoba z wyróżnionego bloga odpowiada na 11 pytań zadanych przez osobę, która tego bloga wyróżniła. Następnie również nominuje 11 osób, podając informację o nominacji na ich blogach i zadaje 11 pytań.

Bardzo dziękuję Patrycji (czytaniewekrwii.blogspot.com) za już trzecią moją nominację ♥ 



1. Pokaż mi swoją biblioteczkę ;D



2. Ile w niej książek? 
Aktualnie posiadam 122 książki 

3. Jakie miejsce chciałabyś odwiedzić i dlaczego?
Chciałabym pojechać do Stanów i Australii, podobają mi się tamtejsze klimaty, życie i ludzie. 

4. Czy kiedyś chodziłaś po górskich szlakach? Jak tak, jakich to i czy Ci się podobało?
Mieszkam w austriackich Alpach, ze dwa razy byłam z rodzicami na szlaku niedaleko mnie - na Grünberg i raz na klasowej wycieczce. Bardzo mi się podobało! :)

5. Co teraz czytasz? 
Niedawno zaczęłam czytać po niemiecku (co zajmuje mi strasznie dużo czasu!) pożyczając książkę
od koleżanki - Zirkel S.B.Elfgren, M.Strandberg czyli po prostu "Krąg". Czasami korzystam ze 
słowników, przez co tracę wątek i muszę zaczynać zdanie od nowa :( Ale jestem z siebie dumna - 
dobrnęłam do 114 strony :)

6. Jaki jest twój ulubiony gatunek literacki, a jakiego nie lubisz?
Uwielbiam lekkie fantasy i powieści poruszające jakiś ważny temat. A co do gatunku, którego
nie lubię, możecie się zdziwić :) Nie lubię horrorów i thrillerów. I to nie dlatego, że się boję czy coś, 
a dlatego, że wręcz od nich tego wymagam, a te, które dotychczas przeczytałam były jak bajki dla 
dzieci. Wiecie, chcę poczuć się jakby mnie ktoś obserwował, czytać z zapartym tchem i być cała 
spocona ze strachu. Niestety zraziłam się na książkach tego gatunku, ale będę dalej próbować :)

7. Twój fikcyjny mąż, kto to? ;D
To ciężkie pytanie, bo mam trzech (chyba, że o którymś zapomniałam :D) fikcyjnych, książkowych 
mężów a najlepsze jest to, że wszyscy  pochodzą z jednej serii hahah :) Okej: Jace Herondale, Magnus 
Bane i Will Herondale ♥

8. Książka, w której chciałabyś żyć? Dlaczego?
Oczywiście chciałabym, żyć w Nowym Yorku pełnym Podziemnych i Nocnych Łowców, ale, żeby 
nie było, że cały czas tylko "Dary Anioła i Dary Anioła" to chciałabym również żyć w książce 
"Atramentowe serce" C.Funke. Czytałam ją jak byłam młodsza i wspominam ją bardzo miło.

9. Jaką z twoich ulubionych książek chciałabyś mi polecić (jedną) oraz dlaczego właśnie ją?
Ale jak to jedną?! :o No dobra, chciałabym Ci polecić wszystkie książki Terakowskiej, ale jak bym 
miała wybrać jedną to byłaby to (ci co mnie znają, pewnie już wiedzą :D) "Poczwarka". Opowiada ona 
o dziecku z zespołem Downa, wychowaniu i życiu z nim. Podobno ta książka jest już jedną z lektur
szkolnych i bardzo dobrze! Wzruszająca i dająca do myślenia. 
Recenzja - KLIK

10. Co lubisz robić poza czytaniem?
Gdy nie czytam, to najczęściej w wolnym czasie rysuję! :) Nie robię tego jakoś super-ekstra-wow, ale moi najbliżsi i znajomi mówią mi, że wygląda to dobrze. Ostatnio też, żeby trochę się poduczyć, rysuję ludzi na instagramie, którzy się do mnie zgłosili. Idzie mi strasznie wolno (zresztą jak chyba wszystko! :D) ale jakoś idzie. Parę miesięcy temu zaczęłam też swoją przygodę z farbami i płótnem♥

11. Twój ulubiony cytat?
Jej, wreszcie mogę wstawić swoje ulubione cytaty! Ja to w ogóle mam fioła na tym punkcie i żyję cytatami♥ Chyba zrobię kiedyś oddzielny post z nimi :)

"Zawsze trzeba być ostrożnym z książkami i z tym, co w nich jest, bo słowa mają moc zmieniania ludzi." (Mechaniczny Anioł)

"Żyjemy i oddychamy słowami. To książki utrzymywały mnie przy życiu, myślałem, że nie mogę nikogo pokochać, i że nikt już nie pokocha mnie. Przez książki czułem, że nie jestem zupełnie samotny. Mogły być ze mną szczere, a ja z nimi też." (Mechaniczny Anioł)

"W każdym człowieku powinno być coś, o czym wie tylko on sam. Człowiek bez choćby jednej tajemnicy jest jak orzech, z którego po rozłupaniu zostaje sama skorupa. Ludzie za często dbają tylko o skorupę." (Poczwarka)



Osoby, które ja nominuję: 


Moje pytania:
1. Jaki tytuł miała pierwsza przeczytana książka, dzięki której zaczęłaś czytać na poważnie?
2. W jaką bohaterkę chciałabyś się wcielić i dlaczego?
3. Kupujesz w księgarniach czy przez internet?
4. Wolisz czytać nowości i książki bardzo popularne czy te mniej znane i trochę starsze?
5. Ulubiony gatunek?
6. Czy była taka książka, która doprowadziła Cię do łez, która to?
7. Gdzie najczęściej czytasz?
8. Fragmenty, które Ci się podobają zaznaczasz karteczką samoprzylepną, przepisujesz do zeszytu czy robisz zdjęcie telefonem?
9. Top 5 najgorszych przeczytanych przez Ciebie książek?
10. Jaką serię mogłabyś polecić i dlaczego?
11. Ile stron jesteś w stanie przeczytać w ciągu dnia?















8 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację. Odpowiem na nią w najbliższym czasie ;)

    Pozdrawiam,
    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Po niemiecku? Kobieto podziwiam cię :D

    A ponadto - u Cynki wspomniałaś, że masz ochotę na Dotyk, więc zapraszam cię oczywiście do Book Touru :)
    http://biblioteczkaciekawychksiazek.blogspot.com/2015/10/book-tour-dotyk-j-accardo.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaką masz przepiękną biblioteczkę i kącik czytelniczy! <3
    Dziękuję za nominację. Niestety, przestałam odpowiadać na LBA na moim blogu, bo trochę za dużo by tego było. Mimo to - dziękuję bardzo! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Super biblioteczka. Zazdroszczę ci, aż tylu książkowym zdobyczy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoją biblioteczką zachwycałam się już na instagramie, jest cudna - i ten kącik czytelniczy! ♥ I naprawdę podziwiam czytanie po niemiecku; mój trzeci język to włoski, ale zupełnie nie wyobrażam sobie, bym miała otworzyć książkę napisaną po włosku i jeszcze coś z niej zrozumieć! :D

    medycy nie gęsi, też książki czytają!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację! ♥
    Cudowną masz tą biblioteczkę, jest czego zazdrościć ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, podziwiam cię. Jeszcze nigdy nie czytałam ksiażki w innym języku...

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, masz całkiem sporą biblioteczkę. Moja liczy jakieś 70 ale powoli ją rozbudowuje bo przy twojej wygląda strasznie cienko. Podziwiam cię za czytanie w języku niemieckim bo niestety ja nie jestem w stanie go opanować nawet w stopniu podstawowym.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń